Ahad, 20 Januari 2013

Makanan penyebab kanser..

Salam semua..

Penulis berkesempatan berkongsi cerita dengan rakan yang pernah menghidap kanser..atau lebih senang cakap macam ketumbuhan dalam badan. Memang sesiapa yang disahkan oleh doktor menghidap kanser mesti akan rasa down sedown2 nya..Apa yang ahli keluarga dan rakan2 rapat pesakit perlulah beri sokongan moral pada mereka. Namun kanser bukan saja boleh dihidapi oleh pesakit yang ada keturunan keluarga pernah hidapinya tapi melalui proses makanan kita jugak..


jom tengok beberapa jenis makanan yang kaya dengan kandungan penyebab kanser. Lepas ni bolehlah kita beware lebih sikit kan. 

----------------------------

1)
Hot Dogs – Mengandungi terlalu banyak Nitrate. Pakar menasihatkan agar kanak-kanak tidak makan lebih dari 12 hot dogs sebulan. Kalau anda ketagih juga nak kana Hot Dogs beli jenis yang tidak ada kandungan Sodium Nitrate.

 ---------------------
2)

Daging yang diproses – Juga mengandungi banyak kandungan Nitrate. Juga mengandungi kandungan lemak tepu yang menyumbang pembentukan kanser. Ia juga meningkatkan risiko serangan jantung.


----------------------
3)


Donut – Berkemungkinan jensi makanan yang paling teruk menyumbang kepada kanser. Ia diperbuat daripada tepung, gula dan juga minyak yang dihidrogenasikan dan kemudiannya digoreng dalam minyak yang amat panas.


----------------------
4)


Kentang Goreng – Ia patut dipanggil kancer-fries dan bukan french-fries. Kentang goreng juga seperti donut yang dibuat daripada ‘hidrogenated oils’ dan digoreng dalam suhu yang amat tinggi. Kentang goreng juga mengandungi acryl amides, salah satu bahan penyebab kanser.


-----------------------
5)


Keropok, snack dan biskut serta yang seumpamnya – Juga diperbuat daripada tepung dan gula. Ia juga mengandungi ‘Trans-fat’. 



----------------

Penulis difahamkan jika sel kanser telah menyerang pesakit,maka sel kanser itu sebenarnya masih ada cuma tidak dapat dikesan di peringkat awal. Namun pemeriksaan berkala dengan doktor sangat perlu untuk para pesakit ni. Dah alang2 cerita pasal kanser ni , penulis ada jual ekstrak yang kaya dengan buah manggis ( pembunuh sel kanser ) . Sebenarnya semua orang ada sel kanser ni cuma ianya aktif atau tidak sahaja.


Sesiapa nak tau lebih lanjut produk ni boleh terus ke Page Bisnes saya. atau klik sini :

Jangan putus berdoa pada Allah agar terus diberi kekuatan . Bertabahlah... 

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...