Sabtu, 19 Januari 2013

Rakan JPA berkunjung tiba

Salam..

dah lama jugak penulis tak menyuapkan sesuatu yang baru di blog ni.hampir 3 minggu.. rupanya ade peminat jugak blog ni..hahah.tak sikit yang bertanya mengapa blog penulis lama tak di kemas kini? jawapannya..errr.. agak sibuk di awal tahun..hahaha.. amacam? alasan boleh pakai tak..hik2. 

Oklah..penulis nak bercerita tentang lawatan sahabat lama yang penulis kenal di Jabatan Perkhidmatan Awam Putrajaya sekitar Disember 2005- Januari 2007. Waktu tu penulis berkhidmat sebagai Pekerja Khidmat Singkat (PKS) ..cuma kontrak bulanan je. hampir setahun di sana menimba ilmu perjawatan dalam kerajaan.

 Gambar: With Old Pal Abdul Aziz Bin Abdullah

Terima kasih atas lawatan sahabat karib iaitu Mohd Rashdan dari unit Gunasama JPA di Putrajaya. Banyak kenangan manis yang penulis perolehi sepanjang berkhidmat di unit sana. Tak sangka pula kunjungan rakan karib yang sudi singgah di Kuala Kubu Bharu untuk berjumpa penulis dan berkongsi minat dalam Fotografi.

Berikut merupakan perjalanan kehidupan penulis dan sahabat , sudilah baca kiranya..hahaha.

12 Januari 2013 ( Sabtu)

10.00 pagi : Minum dulu di warung rakan di Taman Milenium..Hai... Pekena Laksam. Sebelum tu penulis dah dapat mesej dari rashdan yang akan tiba di Komuter KKB selepas beliau mengambil train di Rawang. 

10.30 pagi : Penulis menjemput Rashdan di Stesen Komuter KKB.


11.00 pagi : Membawa beliau ke Bukit  Tertnggi Empangan di Malaysia. Kampung Gerachi Jaya. Minat beliau dalam fotografi amat mengujakan penulis. Siap bawak beg kanvas untuk kamera. Hebat ! :-)

11.50 pagi : Menuju ke sungai lokasi Water Ratfting ( Bot berkayak ) di Sungai Selangor di bawah empangan.

12.00 Tengahari : Mengambil gambar pula di Empangan Sungai Selangor a.k.a Pertak di Pusat Pengumpulan Air (SPLASH) Kuala Kubu Bharu. Cuaca berkabus yang tebal dan mendung. Namun pemandangan bukit bukau di tepian empangan tetap menarik mata sesiapa jua yang memandang. 

12.30  Tengahari : Berkunjung pula di Sungai Chiling Peretak. Agak ramai juga yang datang ke tempat perkelahan menuju Fraser Hill ini. Sesi fotografi bersama alam di teruskan.

1.30 tengahari : Makan tengahari di KKB Cake n Cafe. Banyak yang dikongsikan bersama Rashdan seperti perkembangan unit gunasama, cerita terbaru beliau, dan perkembangan semasa encik nawawi (bos kami).

3.00 petang : Berehat sebentar di rumah penulis di Taman Ampang Pecah. Solat Zuhur. Packing baju untuk mandi air terjun kejap lagi.;.

3.30 petang : meneruskan perjalanan ke Kampung Orang Asli Pertak. Tujuannya adalah Air Terjun Pertak. Tempat ni tersorok sikit. hanya diketahui masyarakat Orang Asli setempat dan sedkit masyarakat KKB. Memang Peacefull. Cuma ade 3 buah kereta sahaja,

5.00 petang : Masa untuk bertolak. Ada sebuah kereta minta tolong jumperkan keretanya yang kehabisan bateri. Kereta auto ..memang wajib sediakan juper dalam bonet. Alhamdulillah kereta askar sekeluarga dari Sarawak tu dapat dihidupkan. 

5.20 petang : Pulang ke rumah untuk bersihkan diri.

5.40-6.30 petang : Mengambil gambar di Taman Milenium Kuala Kubu Bharu. SubhanaAllah.dalam banyak gambar diambil oleh Rashadan terdapat sekeping gambar jelas di langit kalimah ALLAH dalam Bahasa Arab betul2 di atas masjid Darul Qur'an.

6.40-7.00 malam : Minum petang di warung Hadi menikmati pisang goreng dan rojak buah dari lori bergerak Shuhaimi SK Ampang Pecah yang berniaga depan warung Hadi di tepi Taman Milenium KKB. 

7.10 malam : Menghantar Rashdan pulang ke Komuter KKB.

------------

Alhamdulillah tercapai jugak hasrat nak raikan rakan lama yang dah lama merancang untuk datang ke sini sebenarnya. Terima kasih Rashdan. semoga berjumpa lagi di lain waktu..InsyaAllah. 
 

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...