Ahad, 30 Disember 2012

Harapan 2013 dan memori 2012

Salam..

2012 akan menuju ke penghujungnya lusa.. Harini 30 Disember 2012. Terlalu banyak untuk dikenang sepanjang tahun "kalender Maya" ni..hihi.. Heboh 3 tahun sebelum tu mengatakan yang kiamat akan terjadi pada 21 Disember 2012..Hanya orang yang lemah iman sahaja yang percaya tanggal tu. Percayalah..kiamat pasti akan terjadi namun ianya hanyalah rahsia Allah Taala.

 Harapan 2013 : Membina keluarga bahagia.Aamiin Ya Allah

Sepanjang tahun 2012 juga meninggalkan memori yang tak sedikit untuk diingati. Manakan penulis lupa tatkala melihat langit cerah di waktu malam seusai pulang pergi ke asrama di tengah malam, diterangi bulan purnama,Terasa tenang sangat melihat bintang bertaburan dan awan nipis yang menghiasi dada malam November lalu (KLIK SINI) .  Dan takkan penulis lupa juga Disember 2012 yang mula menyinari diari pengalaman selepas setahun melalui kegelapan Disember 2011.  


"Jadilah manusia pemaaf meski  hati berat untuk memaafkan. Luka lama biarkan ia menjadi parut dan janganlah biarkan ia terus berdarah " Maafkan aku...


Ada banyak kisah yang penulis gambarkan sepanjang 2012. Sejak blog di buka pada 2008,  ini merupakan tahun terbanyak post dari penulis yang cuma ingin merakam detik2 bermakna dan tetaplah ia menadi sorotan sepanjang perjalanan. Ada jatuh..ada bangun.. Selagi bernama manusia hidup perlu diteruskan. Semakin banyak kita memberi semakin banyak kita akan perolehi. 

 Kembali melapor diri

Penulis kembali ke KKB pada 26/12/2012 jam 6.00 petang..esok ada meeting pertama. dah alang2 buat post akhir tahun ni penulis pun nak kongsi sikit tentang mesyuarat Guru SKTAR Kali pertama 2013 pada 27 Disember lalu. Yes..akhirnya setelah 4 tahun pegang jawatan S/U Kokurikulum penulis dah free dari jawatan tu.  Mesyuarat dari jam 8.30 hingga 2.00 petang itu berjalan lancar.

 

Masih kekal sebagai S/U LADAP buat kali kelima berturut-turut. Selamat datang diucapkan pada 4 rakan sejawat baru : Cikgu Nayan, Cikgu Wawa, cikgu Zaiton dan Ustazah Noorhayati. Dengarnya ada seorang lalgi guru wanita Asli akan lapor diri awal minggu persekolahan. Jamuan makan tengahari disediakan kelab guru. Apa cerita baru sepanjang cuti ni kawan2 ? hihi....

" Ya Allah, aku memohon padaMu, kau ampunilah dosa-dosaku..ampunilah dosa kedua ibu bapaku dan seluruh ahli keluargaku serta kesemua umat Islam yang masih hidup mahupun yang telah pergi. Kau berkatilah kehidupan ku sepanjang 2012 yang lalu, berikanlah aku kebahagiaan di dunia dan akhirat. Pimpinlah hidupku ke jalan yang lurus dan hindarilah aku dari lalai mengingatiMu.. Sejahteralah ke atas junjungan besar kami Muhammad s.a.w,ahli keluarga baginda dan para sahabatnya. "

 
 2012..Terima kasih kerana banyak mengajar penulis akan ,persahabatan,perhubungan,pengalaman, dan pekerjaan.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...