Khamis, 29 Disember 2011

Jangan pernah harapkan bahagia...


Jangan pernah harapkan bahagia
andai pernah insan lain hatinya terluka
jangan pernah harapkan bahagia
setelah janji-janji ditabur lalu didusta

Jangan pernah harapkan bahagia
bebasnya kaki tapi tak dapat membohongi diri
jangan pernah harapkan bahagia
tatkala gembira melihat jiwa lain dibelasahi

Jangan pernah harapkan bahagia
harapan ditagih bak cahaya lilin
jangan pernah harapkan bahagia
yang dibina atas penderitaan insan lain.

inilah doa dari jiwa yang gundah
jangan pernah harapkan bahagia
namun ketahuilah
kemaafan dendam yang terindah.

Aziz
5.31pm
29 Disember 2011

Khamis, 15 Disember 2011

Senja Di Pelupuk Matamu


Kulihat senja di pelupuk matamu
Begitu cepat siang itu berlalu
Semoga hanya pergantian waktu
Dalam perjalanan panjang hidup


Kulihat senja di pelupuk matamu
Cerah yang mencoba sembunyi
Di balik biru laut kehidupan ini
Ada airmata menitis dalam kalbu

Isnin, 28 November 2011

Mancing di Empangan - Cuti2 Malaysia.

Salam semua...

Berteduh di bawah jambatan Pertak


Pada hari Selasa,rabu dan khamis yang lalu ( 22-24 Nov.2011 ) yang lalu penulis dan rakan sehobi iaitu Syeikh Kabir al hafiz , Hishamudin dari SK KKB 1 pergi membuang masa berfaedah di empangan kuala kubu, Lokasinya terletak di Pertak. Jalan menghala ke Bukit Fraser. Biasalah cuti2 Malaysia kann...


Syeikhul Hishamuddin al hafiz sedsng berehat di pondok kecil menghadap tasik. pondok ni boleh dilihat dari tepi jalan. memang happening tapi nak ke pondok ni tersangat mencabar.
ada berann ?

Solat Asar di bawah Jambatan Pertak

Penulis bersama joran ke 2


Kami start mancing jam 3.00 sampai 6.00 petang. Adakalanya solat di kawasan tu je. Memang happening dan menenangkan jiwa. Tapi 3 hari mancing, 3 hari jugaklah hujan serta 3 hari jugaklah kami tak dapat ikan.ha3.. Bila balik je rumah sewa, rakan2 lain tanya dapat ikan x ? jawapan mudah ialah : TAK NAK GANGGU EKOSISTEM. ha3

Sabtu, 26 November 2011

Bercuti ke Sabah

Salam semua..

alhamdulillah..dah pun masuk cuti akhir tahun..ini bermakna para pendidik akan bercuti panjang. Penulis pun begitu juga, masuk je hari sabtu bersamaan 19 November 2011 penulis bersemangat sangat nak pi bercuti. Kalini negeri pilihan adalah Sabah. Dah rancang lama nak ke sini. Sesaje nak release tension dengan masalah kerja dan lain2 lagi.



Sebenarnya penulis secara jujur tulis kat sini masih belum abis pusing 1 semenanjung ni iaitu negeri Perlis dan Johor..hahah..mesti ramai pelik..takkan Johor tak pernah sampai lagi. ye..siyes tak pernah sampai lagi.ha3. Tapi Negeri seberang laut china selatan boleh plak pergi ye..hahaha.. itulah namanya kehidupan. tak de yang pelik selagi ada kemahuan.


Oklah, berbalik pada trip ke sabah ni penulis pergi dengan rakan penulis..Jaszrizal dengan anaknya..hadif. Kat sini penulis short listkan perjalanan penulis ke sana. bukan apa..blog nilah yang akan jadi kenangan buat penulis sekiranya tarikhny dan masa tersebut penulis dah tak berapa ingat sebab dah lama kan. kua3..

Jumaat ( 18/11/11)


- masih di KKB, penulis jadi MC hari anugerah kecemerlangan.

Sabtu ( 19/11/11) -


5.00 pagi : penulis dah bangun. semangat nak naik flight oo.. first time le katakan.hi3

6.30 pagi : bertolak ke rumah Jasrizal di bukit bujang KKB. Terus bergerak ke LCCT Sepang.

8.30 pagi : sampai di airport terminal Air Asia. sarapan pagi di Coffe Bean Kiosk LCCT.

10.15 pagi : Dah pun berada dalam perut pesawat airbus 373 Air Asia. Fuh..teruja sungguh.


10.30 pagi : Pesawat berlepas..woww..takjub nye dapat tengok awan gemawan dan saiz bangunan,sungai,laut dan kenderaan menjadi semakin kecil.

2.35 petang : akhamdulillah selamat mendarat di airport Kota Kinabalu ( KKIA) . Bumi sabah dah aku jejak. syukur.

2.50 petang : check in kat Le Meridian Kota Kinabalu. Cuaca dari sampai sabah sampai ke Malam hujan lebat.


5.00 petang : tengok bola kat dalam hotel je. Malaysia lawan Myanmar sukan Sea semi final. menang 1-0 . jaringan Fakri Saarani. waktu ni kat Sabah dah gelap macam pukul 6.30 petang.


7.00 - Lepas je maghrib, ( maghrib kat sini awal pkl 5 lebih) kami pi Water front KK. Makan Tandori Kebab.

9.00 malam : hujan makin lebat. bersiar kaki di bandar KK.

10.30 malam : tidooo.

Ahad ( 20/11/11)



7.30 pagi : bersarapan pagi di Hotel.. perghh..tak hengat menunye..semua nak capai tapi tulah..nafsu kan. yang masuk dalam perut pun bukanlah banyak sangat pun. subhanallah.


9.00 pagi : kami bertolak ke Jeti Jeselton. Naik limosin Hotel..wow..sweetnya pemandangan KK di waktu pagi. KK memang maju,daerah lain ? hmm..ntahla.


9.30 pagi : kami dibawa menaiki bot laju ke pulau Sapi, Pulau Manukan, Padang Point, and satu pulau lagi tu tak ingat.tapi yang pasti pulau Gaya just lintas kat tepi je.


9.30 - 4.00 petang : bersiar2 kat tepi pantai, snorkling ..paling best dapat bagi ikan makan kat tangan. tetiba je kat sabah ni penulis boleh apungkan diri dan sedikit berenag.kih3.


4. 40 petang : sampai semula di Jeti Jeselton KK. Pulang naik kereta sewa ke Hotel. Orang sabah memang baik2 dan ramah tamah.

7.00 malam : makan malam di Hotel. Superb !!!


8.30 - 10.30 malam : bersiar2 kat pasar besar Filipino market. betul2 depan hotel kami check ini je. Tersenyum salah sorang penjual apabila sorang kwan penulis tersasul nak bawak sourvenier ke Malaysia. ha3.
11.00 malam : Tido.

Isnin ( 21/11/11)

- 8.00 pagi : bersarapan pagi di hotel

-9.30-11.30 pagi : mandi pool di hotel. masa nilah penulis apat berenang. yeyeyeye. Hik3

-12.15 : Check out hotel. Kami dihantar ke KKIA. Abang driver rancak bercerita tentang tanah yang ditambah sekitar jalan ke KKIA yang asalnya adalah laut.


12.30 tengahari : sampai di KKIA.


2.30 petang : bertolak pulang ke Semenanjung.

Begitulah serba sedikit catatan diari sekitar 3 hari 2 malam penulis di negeri Sabah negeri di bawah Bayu. Sayup di kejauhan ternampak gunung kinabalu se akan2 melambai pada kami. semoga kita akan berjumpa lagi di lain masa SABAH.

SABAH BAGUS BAH.

Ahad, 13 November 2011

Hantar murid ke Sukan Asli di Klang

Salam semua pembaca..


Harini penulis nak kongsi cerita masa hantar murid ke Klang sempena kejohanan murid Orang Asli Peringkat Negeri Selangor yang berlangsung pada 8 November 2011 yang lalu. Lokasi pertandingan adalah di Padang Sultan Sulaiman klang dan SMK La Salle Klang. Sebenarnya tarikh mula2 dulu adalah pada 2 November namun ditangguhkan oleh ppd klang. So lepas je raya haji pada 7 Nov 2011 penulis terpaksa pulang ke KKB untuk mematikan 17 murid mewakili sekolah dan daerah Hulu Selangor telah menginap di asrama pada petang Isnin tu ( Isnin masih cuti raya haji).



PPM Asrama, Cik Noor Ida Mardiatun memberitahu masih ada beberapa murid yang tinggal di kampung dan beberapa murid masih belum pulang ke asrama dan dipercayai masih berada di kampung maing2. Nak tak nak penulis terpaksa juga jemput mereka di kampung malam tu. Yelah..senarai peserta dah pun dihantar ke Klang, takkan nak kensel lepas persiapan dan latihan sukan dijalankan minggu sebelumnya.


So pada pukul 7.0 malam penulis mengajak 2 murid asrama untuk tun jukkan lokasi murid tersebut tinggal ( sebab mereka sekampung), penulis juga turut ditemani oleh seorang lagi PPM.. encik Said Sobri. Dengan keadaan jalan yang jem pada malam tersebut sebab orang dah mula pulang ke tempat kerja masing2 lepas bercuti raya korban. Pada jam 8.45 malam penulis sampailah di kampung Orang Asli Hulu Tamu ( menjemput adk Safira) dan ke kampung Orang Ali Hulu Kali ( menjemput adik Noraslina dan Zai).


Ida bagitau muid2 kampung seperti Rafie dan Ramli telah selamat sampai di Asrama dan zulkhairi yang tinggal di Gerachi Jaya telah tiba di asrama. So kuotanya 17 murid telah selamat berada di asrama. Bukan apa..esok pagi2 lagi jam 6.30 pagi penulis dan beberapa guru akan membawa murid tersebut ke Klang. Antara Guru terlibat adalah penulis ( S.U Koko) encik Mohd Yusmawi ( S.u Sukan) dan Pn Hjh Jashiah ( PK Koko) serta dibantu oleh driver PPDHS encik Mohd Jais.



Alhamdulillah perjalanan dari Hulu Selangor ke daerah Klang memakan masa hampir 2 jam. kontijen Hulu Selangor ( atau lebih tepat 100% murid SK Tun Abd Razak) telah tiba di kompleks Padang Sultan Sulaiman Klang pada jam 8.25 pagi. 5 mint sebelum kejohanan dimulakan. Rerupanya Hulu Selangor menjadi kontijen pertama register, hahahaha. So masa yang ada diambil oleh wakil guru untuk menyediakan kelengkapan murid seperti makan minum, nombor atlit dan pendaftaran murid.


So nak diringkaskan yang murid SKTAR seramai 17 murid tersebut mempamerkan aksi terbaik sepanjang berada do lokasi pertandingan. Berikut adalah keputuan keseluruhan :


  • Safira binti Burat : Naib juara100 Meter ( layak ke Johor)
  • Rika Astura binti Lengan, N.Juara lontar peluru ( layak ke Johor)
  • Takraw Regu B . - Hakim,Kamarul, Azmi dan Halim- naib Juara. ( layak ke Johor)
  • Rafie bin Kedun. ketiga lontar peluru
  • Salom bin Ah Rahman keempat lontar peluru
  • Takraw Regu C - Shahdil,Zulkhairi,Sarul Nizam- Keempat

Kontijen Hulu Selangor tidak ketinggalan masa penutupan di SMK La Salle semua berangkat pulang ke bumi Hulu Selangor. Alhamdulillah selamat sampai ke Asrama SKTAR pada jam 8.00 malam. Diharap murid2 SKTAR dapat memberi komitmen tinggi sepanjang berada di Johor kelak bagi mewakili Negeri Selangor ke pertandingan Keohanan Murid Sukan Orang Asli Peringkat Kebangsaan di Johor Darul Takzim pada 17,18,19 dan 20 November 2011 ini.

SKTAR? CEMERLANG,CEMERLANG,CEMERLANG.!!!

Sabtu, 5 November 2011

MENGINAP DI COLO-COLO SPA HULU TAMU DAN AIDILADHA

Salam..

Pada 4 November 2011 ( penulis dan beberapa orang guru telah dipertanggungjawabkan untuk menjaga keselamatan murid sempena perkehmahan TKRS di Spa colo-colo anda ontok2 bersebelahan kolam air panas Hulu Tamu. Antara guru terlibat dalam shift malam tersebut adalah Cikgu Nurhayati, Cikgu Zety, Cikgu Julie, Fahmi dan penulis sendiri.
( stok2 cikgu bujang dan suami jauh..huhuhu)


Kami bertolak naik satu
kereta je pada malam 4 /11/11 menaiki WSE penulis. muat2lah 5 orang he3. Aktiviti menjemput guru bermula jam 10.05 malam. selepas penulis sempat tengok anugerah skrin kejap malam tu.he3..ustaz pun kena ambil tahu jugak maklumat ye tak ?


Alhamdulillah,kami selamat sampai di sana pada jam 11.00 malam. Disambut oleh PK Koku Puan Hajjah Jashiah binti Rabu. Sempat berjumpa fasi2 muda dari pertubuhan Belia Batang Kali. Lepas je pastik
an murid selamat dalam kumpulan masing2 dan dibantu oleh Fasi2 yang ada, penulis serta geng shift malam ambil peluang untuk menikmati makan lewat malam ( supper) di restoran sebelah Petronas batang Kali. banyak yang dibualkan. seronok jugak bila chill out dengan rakan2 sekerja diluar sekolah. Majlis supper tamat jam 12.30 malam.

Geng syit malam di Kolam Air Panas Hulu Tamu

Geng syift malam.

Kami ingatkan murid perkhemahan dari tahap 2 ( tahun 4,5 dan 6 ) dah tidur,yelah dah pukul 12.30 malam kan. rerupanye belum lagi. Para fasi masih begitu bersemangat memberi tunjuk ajar dan motivasi be
rguna hingga jam 1.30 pagi. Wahh.. berjaga malam nampaknya murid2 SKTAR. Tahniah. Tapi cikgu2 tak sehebat murid2.. Kami check in dulu ye.huhuhu. Alamak. Sengaja je nak kantoikan group ni. kalau GB baca jangan marah ye. ha3


Esok paginya tamatlah syift kami pada jam 8.00 pagi. semasa nak bertolak pulang terserempaklah dengan geng syift pagi seperti kak Jauhariyyah, kak Liza, Ustazah Asfa dan Cikgu Siti Khadijah. Sebelum pulang sempat kami lepak2 kejap di Kolam Air Panas hulu Tamu. memang tempat ni banyak kenangan. Tapi Penulis hadir bukan kerana seseorang. Kerana tanggungjawab dan amanah
yang diberi.


Penulis dan rakan2 syift malam menikmati sarapan pagi di Restoran Fazlina Maju Kuala Kubu Bharu pada jam 9.00 pagi serta selesai sarapan pada jam 10.40 pagi lepas jumpa cikgu Hamidah yang nak bagi kek raya haji nya pada fahmi dan cikgu Nurhayati.


Penulis bergerak pulang ke Sungai Besar pada jam 2.30 petang. Esok hari raya Haji Aidiladha 1432 Hijrah. Selamat Hari Raya Maaf zahir dan batin. :)

HARI KANAK-KANAK 2011

Salam..

Pada 2 November 2011 yang lalu, SKTAR dibawah unit Kokurikulum telah menjalankan aktiviti hari kanak2 peringkat sekolah. Majlis telah disempurnakan oleh tuan guru besar kita, encik Zulhisham bin Nasir. Majlis tersebut disambut sangat meriah oleh murid2 SKTAR dan kehadiran pada hari tersebut sangat membanggakan. Tahniah Sekolah Kebangsaan Tun Abdul Razak Kuala Kubu Bharu. !!!


PK HEM sedang mengagihkan kek pada murid2 selepas rehat.

Gabungan guru ,staf dan murid yang menyambut hari lahir pada bulan 10. Penulis pun ada jugak.he3

Sukaneka tahap 2. baling belon berisi air

sukaneka tahp 1. tiup belon sampai pecah.

Saya berazam nak menang.

SKTAR ? CEMERLANG CEMERLANG CEMERLANG.


Sabtu, 29 Oktober 2011

MAHROJAN j-QAF dan literasi

Assalamualaikum semua..

Gambar kenangan bersama fasi dan murid2 dari pelbagai sekolah.Dari kiri Ustaz Haris,Ustaz Hishamudin dari SK KKB 1, Ustaz Fadhli dari SK Lembah Beringin dan Penulis.

Pada 12 Oktober 2011 ( Rabu) yang lalu, PPD unit Pendidikan Islam telah mengadakan pertandingan Mahrojan dan Kem Literasi al-Quran bertempat di SK Kerling. Penulis tak dapat nak hantar peserta ke kem literasi tersebut kerana murid tahap 1 masih lagi dalam minggu peperiksaan. So penulis jadi Fasilitator jelah. Berjumpalah balik penulis akan ramai kenalan2 j-QAF daerah Hulu Selangor yang lain..paling lama tak jumpa adalah Ustaz Hassan dari SK Bandar Sungai Buaya. Last jumpa dia sekitar tahun 2008 lepas balik dari kursus di PD sampai sesat masuk one way kat Selayang lepas balik PD dan kursus bersama TKRS di Lembah Beringin pada tahun tersebut.

Pendaftaran peserta di ASTAKA Sekolah Kebangsaan Kerling

Selesai literasi pada jam 11.00 pagi maka pertandingan Kalam Jama'e mempertandingkan 3 buah sekolah untuk mewakili Hulu Selangor dalam peringkat Negeri yang berlangsung di UNISEL pada November ini. Penulis dilantik menjadi hakim bagi Isi dengan ustaz Rohaizad dari SK KKB. Selain penulis ada 4 hakim lagi .sorang lagi hakim lelaki adalah Ustaz Haris dari SK Serendah jadi hakim persembahan.

Johan dari SK A.Pecah. Waiceh..patut boleh johan..ustaz Zaki selaku jurufoto pun ada atas pentas. he3

3 sekolah yang bertanding adalah SK Ulu Bernam, SK Ampang Pecah dan SK KKB2. Johan disandang oleh peserta2 dari SK Ampang Pecah yang dibimbing oleh Ustaz Zaki, Ustazah Roudhoh. Alhamdulillah kejohanan Mahrojan dan literasi peringkat daerah Hulu Selangor 2011 tersebut selesai dengan jayanya pada jam 1.00 tengahari. Orang penting yang menjadi tulang belakang pertandingan tersebut adalah GB SK Kerling, Ustaz Hazri dari SK Kerling, Syeikhul Bakhtiar bin Matal dari SJKT Sungai Choh, Ustaz Hisham dari SJKC Batu dan Ustaz Shamsudin dari PPD.


Ustaz Zaki (jurufoto), Ustaz Hisham dan Syeikhul Bakhtiar bin Matal. Ex Sifu penulis.he3

Ustaz Hazri (Baju Melayu ) As Tuan Rumah

Teringat kata2 Ustaz Haris yang begitu bersemangat nak hantar peserta untuk Kalam Jama'e lepas beliau dah timba ilmu masa kursus KSSR B.Arab di SK Kalumpang bulan lepas.he3. Oklah..sekarang minggu sibuk buat penulis. Data 6 bulan j-QAF Oktober harus diserah pada 2 November ini.

Berjumpa lagi di lain masa, insyaAllah.

Ahad, 23 Oktober 2011

LADAP : PERANCANGAN STRATEGIK

Pada 22 September 2011 lalu berlangsungnya Latihan Dalam Perkhidmatan anjuran PPD yang berlangsung di Makmal Komputer SKTAR. Peneramah undangan adalah tuan Haji Zolkafli dari JPN Selangor. Turut serta Guru Besar yang menyampaikan sedikit cenderahati pada tuan penceramah kita.

Penceramah undangan
Antara guru yang terlibat
Masa untuk cop kad biru.
Jamuan ala kadar ( bungkus je) ..hehe


Sekian dari SU LADAP 2011.

Selasa, 11 Oktober 2011

Majlis Asrama

Salam semua..

Kat sini penulis akan paste balik beberapa gambar bagi program yang telah berlangsung pada bulan2 yang lalu. Baru sekarang ada kesempatan nak upload gambar untuk tatapan kita bersama.

Berikut adalah gambar semasa program ketika bulan Ramadhan yang lalu. bermula dari sekolah hingga aktiviti di asrama SKTAR.



I(ftar Jama'e. Menu istimewa untuk murid Islam Asrama

Solat Maghrib berjemaah di Surau aSRAMA

Packing kuih raya made in sungai Besar

Masak bubur lambuk untuk sedekah pada murid
Sekian.

Jumaat, 16 September 2011

Kursus KSSR B.Arab 2012

Salam.

Bertempat di SK Kalumpang pada 5-9 /9/2011 berlangsungnya satu kursus KSSR Bahasa Arab yang berlangsung dengan jayanya. Setiap sekolah program j-QAF dikehendaki menghantar seorang guru P.Islam bertempat di PKG Kalumpang, B.Arab di SK Kalumpang dan P.Moral di PKG Sg.Choh.

Kursus ni berjalan betul2 lepas buka sekolah lepas cuti raya aidilfitri.So kursus pun masih moody raya kebanyakan para asatiz wal asatizah .ha3. Raya ,raya jugak..perancangan untuk B.Arab tahun KSSR pada tahun depan dah mesti mula dirancang. Berikut adalah sorotan beberapa foto yang sempat diambil.

Pembentangan bengkel kumpulan 1. Penulis jadi jurutaip je.

Kalam Jamaie..

Ustaz Helmi selaku penghulu dan ketua kalam jamaie para ustaz.

Ustaz Fuad selaku tuan rumah.. juga JU Daerah Bahasa Arab.

Jemputan Khas JU Negeri.. Ustaz Ikmal dari Sabak Bernam.

Kursus tersebut berjalan lancar . Minggu depan ( 13-15/9/11) murid tahun 6 akan ambil UPSR. so good luck calon upsr SKTAR 2011.

Sabtu, 3 September 2011

Sepasang kurung biru 1432 hijrah

Salam buat para pembaca bilikjqaf.

Alhamdulillah harini dah pun masuk hari ke 5 umat Islam menyambut syawal 1432 hijrah. Aidilfitri kali ini penulis sambut dengan biasa sahaja. Penuh kesederhanaan. Aidilfitri tahun lalu paling indah untuk dikenang. Namun selagi mana yang bernama manusia dan hidup untuk mencari redha Allah..maka hidup perlu diteruskan dengan kesyukuran dan jangan sama sekali sesali apa yang berlaku dan berlalu. sesungguhnya Allah sentiasa Maha Mendengar.






Salam Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin buat semua.

Sabtu, 13 Ogos 2011

Solat Hajat, Yasin dan tazkirah ramadhan 2011.

Assalamualaikum w.b.t..

Ape khabar semua, Sudah pun umat Islam melangkah ke fasa kedua Ramadhan..di mana keampunan dari Nya terbuka luas bagi hamba yang beriman lantas mahu mencarinya. Mudah-mudahan kita mendapat keampunan dari Yang Maha Mengetahui..amin. Pada tarikh 11 dan 12 Ogos 2011 yang lalu, pihak panitia telah mengadakan program Ihyak Ramadhan..ini adalah antara sedikit rangkuman dalam program bulan Panitia sempena Bulan Ramadhan yang mulia ini.

Jom soroti beberapa foto yang sempat bilik j-qaf ambil untuk diabadikan dalam takwim di SKTAR ini.

Tazkirah ramadhan :



Beberapa murid tahun 6 ( Rafie,kiri,sebelahnya salom,azmi dan hakim) mereka bukan murid Islam tapi ingin mencuba berpuasa seperti rakan2 Islam yang lain.. gambar murid Islam : Kamarul paling kanan dan Anas,pengawas.

Beberapa murid perempuan Islam dan sebilangan besar murid tahun 6 bukan Islam sedang diberi kata2 semangat oleh KP P.Islam.

Secara keseluruhannya, ramai murid bukan Islam terutama dari tahap 2 ( tahun 5 dan 6) yang mula berlatih puasa. Kebanyakan mereka tinggal di asrama. Mereka secara sukarela berpuasa dan ingin merasai kemeriahan ramadhan ini. Semoga sikap mereka yang baik ini sentiasa diteladani murid beragama Islam agar berpuasa penuh selama sebulan ini..InsyaAllah.

Majlis Solat Hajat dan Bacaan Yasin 2011


SKTAR pada 2 Ogos 2011 lalu bersetuju untuk mengadakan majlis bacaan yasin dan solat hajat sempena bulan Ramadhan ini. Program ini juga bersempena mendoakan murid tahun 6 yang bakal menduduki UPSR pada bulan September ini. Semoga mereka dapat menjawab soalan dengan mudah.


Bertempat di bilik PSS SKTAR, sebahagian besar warga SKTAR terutama guru dan staf turut terlibat dalam majlis tersebut. Ini ditambah lagi dengan kehadiran semua murid islam dari tahun 1-6. Jom lihat beberapa gambar sempena program tersebut...


Adik Norashikin tahun 1 dan adik Syafikah tahun 2 sedang mengambil wudhu'

Sudah bersedia untuk menunaikan solat hajat dan solat dhuha yang dipimpin oleh Ustaz Roslan bin Maydin.

Seusai majlis bacaan Yasin. Majlis dipimpin oleh ustaz Abdul Aziz bin Abdullah.

Air suling yang bakal diberikan pada murid2 islam tahun 1-6 dan warga SKTAR.

Begitulah antara program yang telah berlangsung sepanjang minggu lepas.Berjumpa lagi .InsyaAllah..

Selamat maju jaya buat semua warga SKTAR dan pembaca budiman sekalian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...