Ahad, 13 November 2011

Hantar murid ke Sukan Asli di Klang

Salam semua pembaca..


Harini penulis nak kongsi cerita masa hantar murid ke Klang sempena kejohanan murid Orang Asli Peringkat Negeri Selangor yang berlangsung pada 8 November 2011 yang lalu. Lokasi pertandingan adalah di Padang Sultan Sulaiman klang dan SMK La Salle Klang. Sebenarnya tarikh mula2 dulu adalah pada 2 November namun ditangguhkan oleh ppd klang. So lepas je raya haji pada 7 Nov 2011 penulis terpaksa pulang ke KKB untuk mematikan 17 murid mewakili sekolah dan daerah Hulu Selangor telah menginap di asrama pada petang Isnin tu ( Isnin masih cuti raya haji).



PPM Asrama, Cik Noor Ida Mardiatun memberitahu masih ada beberapa murid yang tinggal di kampung dan beberapa murid masih belum pulang ke asrama dan dipercayai masih berada di kampung maing2. Nak tak nak penulis terpaksa juga jemput mereka di kampung malam tu. Yelah..senarai peserta dah pun dihantar ke Klang, takkan nak kensel lepas persiapan dan latihan sukan dijalankan minggu sebelumnya.


So pada pukul 7.0 malam penulis mengajak 2 murid asrama untuk tun jukkan lokasi murid tersebut tinggal ( sebab mereka sekampung), penulis juga turut ditemani oleh seorang lagi PPM.. encik Said Sobri. Dengan keadaan jalan yang jem pada malam tersebut sebab orang dah mula pulang ke tempat kerja masing2 lepas bercuti raya korban. Pada jam 8.45 malam penulis sampailah di kampung Orang Asli Hulu Tamu ( menjemput adk Safira) dan ke kampung Orang Ali Hulu Kali ( menjemput adik Noraslina dan Zai).


Ida bagitau muid2 kampung seperti Rafie dan Ramli telah selamat sampai di Asrama dan zulkhairi yang tinggal di Gerachi Jaya telah tiba di asrama. So kuotanya 17 murid telah selamat berada di asrama. Bukan apa..esok pagi2 lagi jam 6.30 pagi penulis dan beberapa guru akan membawa murid tersebut ke Klang. Antara Guru terlibat adalah penulis ( S.U Koko) encik Mohd Yusmawi ( S.u Sukan) dan Pn Hjh Jashiah ( PK Koko) serta dibantu oleh driver PPDHS encik Mohd Jais.



Alhamdulillah perjalanan dari Hulu Selangor ke daerah Klang memakan masa hampir 2 jam. kontijen Hulu Selangor ( atau lebih tepat 100% murid SK Tun Abd Razak) telah tiba di kompleks Padang Sultan Sulaiman Klang pada jam 8.25 pagi. 5 mint sebelum kejohanan dimulakan. Rerupanya Hulu Selangor menjadi kontijen pertama register, hahahaha. So masa yang ada diambil oleh wakil guru untuk menyediakan kelengkapan murid seperti makan minum, nombor atlit dan pendaftaran murid.


So nak diringkaskan yang murid SKTAR seramai 17 murid tersebut mempamerkan aksi terbaik sepanjang berada do lokasi pertandingan. Berikut adalah keputuan keseluruhan :


  • Safira binti Burat : Naib juara100 Meter ( layak ke Johor)
  • Rika Astura binti Lengan, N.Juara lontar peluru ( layak ke Johor)
  • Takraw Regu B . - Hakim,Kamarul, Azmi dan Halim- naib Juara. ( layak ke Johor)
  • Rafie bin Kedun. ketiga lontar peluru
  • Salom bin Ah Rahman keempat lontar peluru
  • Takraw Regu C - Shahdil,Zulkhairi,Sarul Nizam- Keempat

Kontijen Hulu Selangor tidak ketinggalan masa penutupan di SMK La Salle semua berangkat pulang ke bumi Hulu Selangor. Alhamdulillah selamat sampai ke Asrama SKTAR pada jam 8.00 malam. Diharap murid2 SKTAR dapat memberi komitmen tinggi sepanjang berada di Johor kelak bagi mewakili Negeri Selangor ke pertandingan Keohanan Murid Sukan Orang Asli Peringkat Kebangsaan di Johor Darul Takzim pada 17,18,19 dan 20 November 2011 ini.

SKTAR? CEMERLANG,CEMERLANG,CEMERLANG.!!!

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...