Isnin, 25 Mei 2009

Peperiksaan,motivasi dan KPM melawat.



Salam buat semua pembaca blog yang saya hormati..

Bermula pada hari in,isnin hingga khamis ( 25 - 28 - Mei 2009 ) SKTAR seperti sekolah-sekolah yang lain juga akan mengadakan peperiksaan pertengahan tahun. Diharap kesemua murid dapat mengulangkaji pelajaran mereka dengan bersungguh-sungguh.

Tidak seperti peperiksaan di sekolah lain, sekolah tun razak agak berbeza menjelang minggu peperiksaan. Guru-gurru sendiri yang mengasah pensil,menyediakan perkakasan peperiksaan, dan memberi soalan ramalan yang akan keluar pada peperiksaan nanti.

Bagi murid-murid Islam SKTAR, soalan peperiksaan bagi mata pelajaran bahasa arab hanya akan diduduki oleh murid tahun 1,2 dan 3 sahaja. Manakala kertas bagi pendidikan islam telah diusahakan oleh guru panitia SKTAR,ustaz bakhtiar bin matal.Soalannya pun tak lah susah sangat,,banyak dalam tulisan rumi kerana penguasaan dalam tulisan jawi masih di tahap sederhana minimum.

Terlupa nak inform, hari jumaat lepas penulis dan seluruh warga pendidik SKTAR meluangkan masa menghadiri kem motivasi UPSR di Kem Rimba Tamu. Program selama 2 hari bermula petang jumaat itu berjalan baik. Penulis diberi tanggungjawab menjadi ketua AJK peralatan, segala audio,laptop,LCD,monitor, stationery penulis dan Us.Bakhtiar sediakan. Penulis naik motor je, jarak dari sekolah dalam 25 KM.

Diharap kem tersebut berjaya mencapai sasaran UPSR paling membanggakan tahun ini. Malam itu kami guru2 dan ahli keluarga guru2 ber BBQ bersama-sama. memang meriah. Semoga ikatan ukhwah antara kita semua terjalin erat hingga bila2.

Hari khamis nanti ( 28 Mei 2009 jam 9.45 pagi) warga Kementerian Pelajaran Malaysia dari bahagian pendidikan khas dan sumber manusia akan mengadakan lawatan muhibbah masih ada yang sayang melibatkan semua murid islam SKTAR dan guru2. Berkonsepkan Islam Hadhari tak silapnya..apepun warga SKTAR mengucapkan ahlan wasahlan wamarhaban bikum..

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...