Ahad, 30 Ogos 2009

SELAMAT HARI MERDEKA KE 52 DARI BILIKJQAF


Salam kemerdekaan..

Merdeka..merdeka..merdeka..

Hmm.. Dah 52 tahun pun usia kematangan merdeka negara kita tercinta Malaysia. Kalau orang dah 52 tahun cukup matang dalam rencah hidup.. Tapi adakah pengisian selama 52 tahun itu terisi di dada anak-anak muda Malaysia tentang semangat Patriotik cintakan negara. Teringat penulis waktu kecil..amat minat bercita-cita nak jadi seorang tentera..namun cita-cita tersebut tak tercapai.. Masa tu penulis nak sangat mempertahankan negara kita dengan senjata.

Itu ketika penulis masih berumur 9-11 tahun. Namun penulis ditakdirkan untuk mengangkat pena untuk negara juga. Tak sangka..peri pentingya pendidik dalam mencorak anak bangsa ke arah lebih baik dan mereka dapat menyumbang sesuatu untuk Malaysia yang tercinta. Penulis sebenarnya mengikuti dasar baru kerajaan Malaysia sekarang "1 Malaysia"! Penulis merasakan dasar tersebut sangat baik secara peribadi.

Jika kita melihat dalam rancangan2 di kaca Tv sekarang, terlalu banyak siaran masakini yang mengikut keutamaan sesuatu kaum. sebagai contoh Astro dan tv swasta, walaupun penulis merupakan pelanggan rangkaian tersebut..kadang kala penulis melihatrancangan TV sekarang sangat berbeza masa penulis kanak-kanak dulu. Dulu semua kaum boleh melihat rancangan tv yang sama.Mungkin dulu siaran TV tak banyak,n keharmonian kat situ boleh dilihat. Masa dah berubah.

Penulis ingin mengambil kesempatan mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan Malaysia ke 52.. tak lupa buat anak-anak murid pribumi penulis yang penulis kasihi. Kalian masih punya ruang yang sama untuk berjasa pada negara yang tercinta. Buanglah perasaan rendah diri kalian..Biar kita sebagai satu bangsa Malaysia, berdiri sama tinggi.. Selamat menunaikan ibadat puasa dan amalan2 ibadat yang lain di bulan Ramadhan 1430 ini... Selamat.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...