Ahad, 28 Februari 2010

Kejohanan Merentas Desa 2010

Salam semua..


Pada hari khamis lepas bersamaan 25 Februari 2010, bertempat di Dataran SKTAR, satu kejohanan merentas desa peringkat sekolah telah diadakan .Aktiviti wajib setiap tahun ini disertai oleh semua murid tahap 2 ( Tahun 4,5,6 dan tahun 3 yang nak sukarela lari) turut membantu adalah kesemua guru2 SKTAR. Penulis diberi tanggungjawab untuk menyiapkan buku program kejohanan dan seperti biase penulis menjadi pegawai peronda beserta 3 orang lagi warga SKTAR lelaki pada hari itu.


Penulis dan warga bilik jqaf turut tidak ketinggalan dalam menyiapkan diri dan turut serta membantu agar kejohanan tersebut berjalan lancar. Seperti kelazimannya , Sekolah ini mempunyai sejarah tersendiri dalam kejohanan merentas desa. Nama SKTAR juga turut tidak asing dalam menyediakan atlit2 yang mewakili daerah Hulu Selangor dalam kejohanan peringkat Negeri Selangor.


Target SKTAR tetap sama, untuk menjadi juara keseluruhan dan juara berkumpulan dalam pertandingan yang akan diadakan di Batang kali Hulu Selangor pada bulan 3 ini. Pada hari ini penulis meminta 5 murid sebagai pendahulu agar tidak berpecah dalam kumpulan, ini penting bagi membentuk pasukan merentas desa secara berkumpulan.Alhamdulillah perjalanan sejauh 2.4 km tersebut berjaya diselesaikan oleh 5 murid tersebut di bawah masa 30 minit.



Tahniah untuk adik Nizam Joha, Merdeka, Sauri, Hakim dan Halim, manakala untuk murid perempuan adik Noraslina, Callin, Rabecca, Soner dan Genui mendapat catatan di bawah masa 35 minit. Walaupun majoriti berlari dengan kaki ayam tapi tetap bersemangat! Latihan untuk tempat 10 terbaik lelaki perempuan akan dilakukan pada Isnin ni bersama cikgu Yusmawi bin Zainal. Oh ya, Ustazah Noor Hafiza turut serta menjadi pegawai Check Point di simpang terakhir, manakala ustaz Roslan tidak dapat hadir kerana menghadiri mesyuarat anjuran PPD pada hari tersebut.


Bilik j-QAF dah dekat seminggu mengalami masalah wyering, mungkin kerana sistem wyering yang agak tua dan sedikit sebanyak bantuan "cikti" menyebabkan P&P terpaksa dilakukan di Makmal Komputer buat sementara waktu menanti pegawai JKR menyiasat perkara tersebut. So bilikkjqaf dah dekat seminggu jugakla terbiar tanpa dibersihkan..huhu

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...