Rabu, 22 April 2009

ANTARA SUMPIT YANG MENUNGGU DAN PEMANTAU YANG TIDAK HADIR..



Salam buat semua pembaca..

agak2 dah hampir 2 minggu lebih jugak penulis tak menulis sesuatu yang baru atau fresh orang kata.ye x.. Oklah, pada semua pembaca , tak de sebarang kejutan atau benda seronok nak dikongsi bersama..cuma adalah satu atau dua perkara berlaku dalam tempoh dua minggu ini..

antaranya:
* PEMANTAUAN OLEH SEKTOR PENDIDIKAN ISLAM

-Dikhabarkan oleh beberapa sahabat dan kenalan yang berulang alik dari PPD Hulu Selangor, mengatakan satu pemantauan nazir agama akan dijalankan di sekolah-sekolah terpilih seluruh Hulu Selangor pada 20 April ini (Isnin). Macam biasa lah, sekolah asli memang sering menjadi tumpuan PPD dan nazir ketika melakukan pemantauan.

-Disebabkan tu, penulis telah mula bekerja keras untuk menyediakan satu P&P yang orang kata memang power lah..kononnya (",) ha3!!! Maka buat julung-julung kalinya jugaklah penulis tidak pulang ke kampung pada cuti sabtu dan ahad lepas ( 18 & 19 April 2009).

-Menurut buku rekod mengajar yang penulis tulis, hari isnin penulis akan mengajar pemulihan jawi tahun 1 dan khatam qur'an tahun 3. Maka berbondong-bondonglah idea-idea bernas dalam kotak fikiran penulis.cewah! Beli manilakad, sewa sumpit, beli belon, potostet kertas, carik BBM yang memang tersedia..pendek kata complete lah. puji diri sendiri lagi..adoiii

-Maka hari yang ditunggu-tunggu pun tibalah, Ustaz Bakhtiar GPI SKTAR,dilantik oleh PPD selaku driver pada pegawai pemantau telah diminta untuk berkumpul di PPD bagi membawa pemantau dari seluruh daerah sekitar Selangor. Dan dia mesej : SEKOLAH KITA TAK KENA PANTAU..arghhh geram betul..

memang dunia akhir zaman la kut. orang lain takut kena pantau P&P tapi aku sebaliknya, mungkin kerana aku dah bersedia dari P&P haritu, takpelah..at least failing2 dan buku catatan murid telah terupdate, fail-fail dikemaskini dan buku latihan murid dah siap disemak..tapi:

MENYESAL I SEWA SUMPIT DARI JIRAN TOK BATIN..HU3 RM 20 PULAK TU SEHARI... rasa nak sumpit je makhluk yang berkenaaan tu..kihkihkihkih

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...