Isnin, 27 April 2009

PENGARAH JPS MELAWAT SKTAR DAN KEM SOLAT SIRI 2

Selamat datang dan ucapan aluan tidak tehingga diucapkan pada yang berbahagian tuan pengarah pelajaran negeri Selangor, Tuan Dr. Haji Zahri bin Aziz kerana sudi meluangkan masa untuk melihat suasana sebenar Sek.Keb.Tun Abdul Razak dalam menjalankan P&P,kemenjadian murid dan komitmen guru dalam mendidik murid peribumi Asli terbabit.

Kerani sekolah iaitu puan Shima telah mendapat telefon dari tuan pegawai pelajaran daerah Hulu Selangor mengenai lawatan mengejut yang akan dilaukkan oleh tuan pengarah untuk melawat kesekolah kami..Memang lawatan sehari tersebut khusus ke sekolah kami sahaja. Ini berikutan sekolah kami tercalon untuk kategori sekolah asli cemerlang peringkat negeri Selangor 2009.

Tuan Pengarah tiba di pintu hadapan SKTAR pada jam 10.00 pagi.Lawatan selama 3 jam tersebut sungguh bermakna untuk murid menilai sejauh mana kemenjadian mereka dalam P&P. Penulis diberi tanggungjawab yang besar untuk mengiring tuan pengarah Pelajaran Negeri Selangor,tuan pegawai pelajaran H.Selangor, Guru Besar dan GPK2..tugas penulis adalah sebagai jurufoto. Kesemua kelas telah dilihat oleh beliau dan keseluruhannya adalah memuaskan dari aspek kecerian,tetapi beliau menekankan pada kemenjadian murid itu sendiri..

Lawatan Pengarah tamat jam 1.00 tengahari selepas beliau mengadakan mensyuarat bersama semua guru2 SKTAR. Kami mengucapakan jutaan terima kasih atas idea dan nasihat dari tuan. Oh Ya, pada hari Sabtu yang lepas (25 April 2009) satu Kem Bestari Solat Siri Ke2 telah dijalankan di Asrama SKTAR. Kesemua guru telah sudi bekerjasama menjadi fasilitator pada murid2 Islam bagi membimbing mereka ke jalan lebih diredhoi Allah terutama dalam menjalankan ibadah solat seharian.

Sehari sebelum itu, penulis agak sibuk menyiapakan kelengkapan untuk KBS yang akan dijalankan pada esoknya (Sabtu)..Mesin Potostet sekolah rosak,kenalah pi kedai luar untuk potostet dan penulis sendiri mencari hadiah untuk diberi pada peserta nanti. Ucapan terima kasih diucapakn pada puan Kiah pemilik kantin SKTAR kerana sudi menyumbang makanan dan minumamn sepanjang kem tersebut berlangusng.

HANYA ALLAH YANG DAPAT MEMBALAS JASA BAIK SELURUH WARGA SKTAR YANG MENYUMBANG KERINGAT DAN MASA DALAM MENJAYAKAN KEM BESTARI SOLAT SIRI KE 2 2009.

SKTAR Boleh!!!

2 ulasan:

GPI berkata...

Saya pun ada dgr info ni dari sekolah zaujah saya.. tahniah la... terpilih!

GPI SKSV berkata...

zaujah ana.. SKK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...