Isnin, 17 September 2012

First time ke Tanjung Harapan Pelabuhan Klang

Salam..

 
 Flat Seri Rantau di Pelabuhan Klang. Kendurinya di bawah flat. 
Meski dah pukul 3 petang jemputan masih ramai lagi. 
 

Nama je orang Selangor..tapi ni lah first time penulis berkesempatan tiba di sini. Sebelum ni hanya selalu ke bandar Klang dan pekan lain macam Meru, Kapar dan Teluk Panglima Garang. Tapi atas jempuan perkahwinan saudara di Flat Seri Rantau, Rantau Panjang membawa penulis ke Tanjung Harapan Klang. Lepas je berehat di Flat itu penulis dan gerombongan ingin pulang ke Sungai Besar,namun dibawa bersiar-siar ke mari.

Berlatar belakangkan kapal Tengku Mahkota Selangor waktu mengelilingi 
dunia suatu waktu dahulu. ( Kini Sultan Selangor)

Tanjung Harapan Klang ni terletak di Port Klang. Agak jauh sikit dari Bandar Klang. Sekitar jam 6.45 petang penulis dan 2 buah kereta mengambil angin senja di pesisir Pantai Pelabuhan indah ini. Sebenarnya hari tersebut (Ahad) 16 September 2012 jatuhnya hari Malaysia so besok cuti umum. Jadi tak mengapa lajakkan kaki ke mari..hihihi. So Cuti la dari kerja.


Ramai keluarga yang mengambil kesempatan cuti ditemani kicau burung camar di Pelabuhan tersibuk di Selat Melaka pada senja itu..fuh..ayat dah macam novelis la pulak..Jangan marah ye. Ada yang memancing, melihat kesayuan laut serta kapal berlabuh dan melayan karenah anak kecil yang minta itu dan ini. Lewat senja sekitar jam 7.35 petang penulis beransur pulang ke Sungai Besar.



Berjumpa lagi

Semoga penulis dapat berkesempatan tiba lagi ke sini di lain masa. InsyaAllah.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...