Sabtu, 15 September 2012

Wacana Guru P.Islam dan j-QAF hulu Selangor 2012

Salam..

Pada Sabtu ( 15 September 2012 @ 28 Syawal 1433 Hijriah) telah berlangsungnya Kursus Wacana Guru P.Islam dan j-QAF Daerah Hulu Selangor 2012 yang bertempat di Auditorium Bomba KKB jam 8.30 pagi hinga 12.30 Tengahari. Kursus ini adalah anjuran PPDHS  kelolaan Unit Pendidikan Islam. Tahniah diucapkan pada Ustaz Sabri dan Ustaz Shamsudin serta urusetia yang terlibat.


Dianggarkan seramai 250 orang guru P.Islam Sekolah Menengah dan Sekolah Rendah dari seluruh sekolah dalam daerah ini berkumpul bagi mendengar hebahan kursus dari penceramah dalaman dan jemputan. Terpaku penulis mendengar tajuk ceramah dari Ustaz Hazri SK Kerling : Sanad Ilmu dan sembelihan korban. 

 Persembahan Kalam Jama'e dari Murid Perempuan SK Ampang Pecah. 
Sekolah ustaz Zaki ni.Hi3

 Asatizah min Hulu Selangor 

 Ustaz min Hulu Selangor 

Duduk bersebelahan Guru Cemerlang P.Islam Hulu Selangor Ustaz Shahidan dari SK Batang Kali. Yang kacak bergaya di depan tu Ustaz Faizal j-QAF dari sekolah yang sama  SK Batang Kali.


Jamuan Adilifitri turut disediakan di mana hidangan disumbangkan setiap sekolah akan dinikmati bersama semua peserta kursus.  SKTAR dikehendaki menyediakan kuih raya sahaja. Sempatlah penulis singgah di kedai runcit di pekan Kuala Kubu untuk membeli kuih kacang potong..hihihi.. Itu sahaja yang terlihat dan sempat dibeli. 


Usai kursus penulis bersiap mahu pulang ke Sungai Besar sekitar jam 1.00 Tengahari. Tak sempat menghadiri Jamuan Open House Ustazah Asfarina di Batang Kali dan Kak Yah Kantin di kuarters Maktab Polis KKB petang harinya. Sempat menjengah kedai MDHS bersama Hadi di Taman Milenium. katanya untuk Center kedai buah yang bakal beliau kendalikan. Tahniah.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...