Ahad, 28 Jun 2009

Berlalunya Kem Bestari Solat Siri 3 2009

Salam Islam,salam kedamaian..
Pada hari semalam 27 hb Jun 2009 ( Sabtu), SKTAR telah mengadakan program KBS siri 3 yang di jalankan di bilik Warden Asrama SKTAR. Program seawal jam 8 pagi itu turut dihadiri oleh hampir kesemua guru-guru Islam di sekolah ini. Panitia Pendidikan Islam merakamkan ucapan jutaan terima kasih tidak terhingga atas kerjasama yang diberikan oleh kesemua pihak yang terlibat termasuk pengawal keselamatan,PPM hinggalah ke pembekal makanan untuk program tersebut.
Kehadiran murid seramai 25 orang dan penglibatan 18 warga SKTAR sangat baik. Penulis mengagihkan kepada 2 slot untuk guru-guru menjadi pemudahcara untuk setiap 3 protege dalam setiap kumpulan ( 1 guru 3 murid) @ 1 slot 6 guru. Seperti kelaziman untuk Pogram KBS, panitia memilih bilik warden asrama berikutan bilik trsebut sesuai dijalankan Kem kerana saiz bilik yang agak besar dan terdapat bilik air serta kemudahan pili paip di kawasan sekitar asrama.
Program yang dijalankan itu turut melibatkan kerjasama dari pihak asrama SKTAR iaitu Pembantu Pengurusan Murid saudara Said Sobri bin Said Kassim, pengawal keselamatan siang asrama, Puan Mariani, dan jamuan pagi dan tengahari disediakan oleh saudara Salleh dewan makan. Semoga jasa baik kalian Allah membalasnya.Amin.
Guru-guru dan murid-murid dijamu pagi dengan hidangan bihun singapore dan makanan tengahari Ikan tenggiri masak lemak dan Sayur Campur.Alhamdulillah kenyang sungguh semua warga SKTAR hari tu.. Guru GPI SKTAR diberi amanat menjadi Kem Komandan sepanjang Kem tersebut berlangsung. Gambar-gambar kem akan penulis dapatkan dari GPI penulis.insyaallah.
Penulis telah berkesempatan menghantar adik Anas bin Ali Zufri ke Perkampungan Orang Asli Pertak kerana beliau tertinggal bas untuk pulang. Penulis merancang untuk mengadakan lagi beberapa program bercorak Islam sepanjang bulan Rejab,Syaaban dan Ramadhan ini untuk memberi kefahaman lebih mendalam murid tentang ajaran Islam yang mulia ini. KAMI BERSYUKUR KERANA MENJADI ORANG ISLAM.alhamduillah

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...