Isnin, 16 November 2009

Minggu Terakhir persekolahan tahun 2009

Assalamualaikum..

Apa khabar semua.. Sedar tak sedar ni merupakan minggu terakhir persekolahan dijalankan untuk tahun 2009. Tahun 2009 ni mencipta pelbagai kenangan tercipta untuk penulis dan kesemua warga bilikjqaf SKTAR keseluruhannya. Tahun 2009 merupakan tahun ketiga j-QAF mula bertapak di sekolah Orang Asli ini. Pelbagai kenangan dan pengalaman bersama ditempuh. Berakhirnya Kem Bestari Solat, Kem Literasi al-Qur'an, Program aktiviti keagamaan, kejayaan murid2 SKTAR dan kegemilangan pencapaian sekolah di peringkat Kebangsaan telah tercipta.

Kenangan 2009 : Pertandingan Lukisan di Kantin dianjurkan SYABAS

Perasaan bercampur baur antara sedih, gembira dan terharu.. Pada pagi jumaat tu kami semua warga sekolah mengiringi GPK HEM Puan Hajjah Zaharah yang akan bersara pada 31 Disember ini. Sedikit jamuan ringan disediakan oleh para guru sempena peristiwa tersebut. Oh ya.. pada hari Isnin semalam ( 23 Nov.2009) guru SKTAR mengadakan mensyuarat khas untuk kajian post mortem UPSR dan serahan laporan akhir tahun unit HEM dan KOKO. Calon SKTAR berjaya mencapai seramai 3 orang untuk 5A.Tahniah!


Lawatan murid asrama ke Zoo negara bulan Ogos. waktu ni H1N1 tengah menggila

Sempat penulis hadiah beberapa naskah al-Qur'an lama di bilik warden yang hampir dimamah usang. Penulis beri pada murid islam tahun 2 dan 3 yang boleh baca iqra' sikit2. Semoga naskah al-Qur'an tersebut berguna buat mereka mengaji di rumah waktu cuti nanti. Penulis juga tak melepaskan peluang memberi sedikit ucapan perpisahan akhir tahun buat murid2 asrama. Buat murid tahun 6, teruskan pembelajaran kalian di tingkatan satu..sukses selalu buat Murni, Haris dan Mazaina.



Skuad Olahraga SKTAR yang banyak mengharumkan nama di peringkat negeri dan kebangsaan



Penulis sekali lagi berbesar hati apabila dalam berita harian harini ( Selasa 24 Nov.2009) ada menyiarkan kembali foto penulis sedang mengajar di luar kelas. Dalam rencana : Guru Cemerlang Lonjak Prestasi Akademik, memaparkan saiz gambar yang lebih besar. Riak betul lah..kahkahkah.. Semoga cuti panjang kali ini memberikan ruang lebih baik pada semua warga pendidik untuk terus memajukan diri dalam kepelbagaian bidang dan kemahiran.

Asrama yang akan berpindah ke bangunan baru yang lebih selesa.

SELAMAT BERCUTI IGUN MUHEI...........

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...